Seksualinė aistra gali dingti nepriklausomai nuo to, ar gyvenate su sielos draugu, ar bandote pagerinti dabartinius santykius, ar vis dar ieškote tinkamo žmogaus, ar esate patenkinta vienatve. Žinoma, juodas šokoladas gali padėti, bet būkime atviri – tai nėra ilgalaikis sprendimas.


Seksualinis gyvenimas, teikiantis malonumą ir pasitenkinimą, nesvarbu, ar turite partnerį, ar esate vieniša, yra labai svarbus bendrai gyvenimo kokybei.


Seksualinis aktyvumas padeda deginti kalorijas, padeda palaikyti vaginos raumenų tonusą ir padeda išvengti įvairių sveikatos problemų, tokių kaip depresijos, streso, skausmo, galvos skausmų ir netgi peršalimo ligų. Vidutinio ir vyresnio amžiaus moterys, teigiančios neturint sveikatos problemų, dažniausiai palaiko ir aktyvų seksualinį gyvenimą, o tos, kurios sako, jog jų sveikata prastesnė, mylisi rečiau.


Tačiau, dingusi aistra gali būti ir visiškai nesusijusi su kitais sveikatos aspektais. Daugybė sveikų moterų (ir vyrų) patiria žemą libido ar jo visišką nebuvimą – vieną iš trijų dažniausių seksualinių problemų. Taip pat, daugybė kitomis chroniškomis ligomis sergančių žmonių, patiria seksualinės aistros praradimą.


Jei ši situacija jums artima, gali būti, jog galvojate, kad dėl to nieko nebegalite padaryti, nes seksualinė aistra dingsta dėl natūralių priežasčių (menopauzė, senėjimas, sveikatos ir kūno pokyčiai, ar tai, kad esate vieniša). Tačiau, turėtumėte pagalvoti iš naujo.


Galime save įtikinti, jog tiesiog praradome aistrą. Tačiau gera žinia ta, jog prireiks žengti tik kelis paprastus žingsnius ir tą aistrą galėsite susigrąžinti.


Kur ji dingo?


Seksualinės aistros jautimas yra gan sudėtingas reikalas. Aistra susideda iš visko, ką jaučiate fiziškai, emociškai ir net dvasiškai. Todėl jūsų potraukio lygis gali skirtis nuo kitų moterų, net nuo panašaus amžiaus ir sveikatos. Be to, seksualinė aistra kinta visą gyvenimo ciklą.

Jei esate užstrigusi ties patirtimis, kurias išgyvenote kai buvote dvidešimties, jūsų aistra bus maža. Laimei, mes augame, mokomės, mylime ir nuolatos atrandame kažką naujo, ko norime iš seksualumo ir sekso. Daugybė moterų supranta, jog kiekvienas naujas dešimtmetis gerėja tol, kol esame pakankamai atviros mokymuisi, pokyčiams ir komunikacijai su partneriu.

Žinoma, dėl menopauzės keičiasi hormonų pusiausvyra – krinta estrogeno ir progesterono lygis organizme (testosterono lygis ima kristi nuo maždaug dvidešimties metų). Šie pokyčiai didina makšties sausumą ir gali sumažinti staigų seksualinį reagavimą, kurį patirdavote būdama jaunesnė. Tačiau yra ir pliusų: dažnai yra manoma, jog po menopauzės gero sekso nebebus, tačiau, daugybė moterų teigia, jog patiria nuostabų seksą ir nebeturi rūpintis dėl nepageidaujamo nėštumo. O tai juk puiku!


Tačiau, ne tik moterys, kurios patiria menopauzę, skundžiasi mažesniu libido. Jaunos moterys, vartojančios hormoninės kontracepcijos priemones, taip pat patiria seksualinės aistros sumažėjimą.


Atlikto tyrimo metu paaiškėjo, jog būdami vidutinio amžiaus heteroseksualūs žmonės geriau ima suprasti, ko iš tikrųjų nori iš seksualinių santykių. Be to, moterys teigia, jog patiria geresnius orgazmus ir seksu užsiima vidutiniškai ilgiau nei 15 minučių kas kartą. Vyrai teigia, jog meilė tampa svarbiausias ingredientas geram seksui.


Kai kurie mokslininkai teigia, kad aistros dingimas ir seksualinis nepasitenkinimas dažniau įtakojamas socialinių faktorių, nei hormoninių pokyčių. Šie faktoriai gali būti fizinis nuovargis dėl šeimos ir darbo problemų, susirūpinimas dėl savo išvaizdos pokyčių ir amžiaus. Taip pat, jei buvote nepatenkinta santykiais su partneriu, sumažėjęs seksualinis potraukis gali tapti dalyku, į kurį nekreipiamas joks dėmesys.


Jei esate vieniša


O kur dingsta aistra, jei partnerio neturite? Kai kurios vienišos moterys išjungia savo jausmus, kitos jaučia nerimą dėl savo seksualinių norų ar jų nebuvimo, trečios sugeba vienos palaikyti ar atkurti seksualinį potraukį.

Supraskite, jūs esate seksuali ir sukurta seksui, net jei esate vieniša, turite džiaugtis ir mėgautis savo kūnu. Lieskite ir suteikite sau malonumą. Dėvėkite maloniai prie odos priglundančius drabužius. Lankykitės masažo kabinetuose ir dažniau apsikabinkite drauges, kad patenkintumėte savo poreikius prisilietimams.

Na, o jei trokštate santykių su kitu žmogumi, savo seksualumo puoselėjimas dažnai padidina jūsų žavesį ir patrauklumą.


Kaip atkurti aistrą?


Jei norite atkurti seksualinį potraukį, tą padaryti tikrai galite. Gali tekti išbandyti ne vieną metodą, kad rastumėte tai, kas tiks būtent jums. Štai keletas patarimų:


1. Jei patiriate vaginalinį išsausėjimą, kuris ne tik sukelia skausmą ir diskomfortą, tačiau ir nenorą mylėtis, nustokite tikėtis, kad makštis bus drėgna kaip anksčiau ir išbandykite lubrikantą, kuris sukurtas specialiai seksui. Rekomenduojame šilko švelnumo lubrikantus, kurie suteiks malonų pojūtį ir grąžins džiaugsmą seksui. Lubrikantą naudoti galite ne tik seksui su partneri, bet ir masturbacijai.


2. Neskubėkite. Jums ir, greičiausiai jūsų partneriui, jei tokį turite, gali prireikti šiek tiek laiko sugrįžti į vėžias. Skirkite laiko seksui, kurio nesutrukdytų vaikai, darbas ir kiti dalykai. Geriausias laikas tam gali nebūti vėlus vakaras, tad turite apsvarstyti savo galimybes. Moterims, kurios yra praradusios susidomėjimą seksu, tingus ir malonus kontaktas dažnai gali padėti susijaudinti, o tai suteikia seksualinės aistros.


3. Jei sveikatos problemos trukdo judėjimui ar ištvermei sekso metu, prisitaikykite. Kai kurios pozos bus tikrai nepatogios sergant artritu, ar turint nugaros skausmų. Gali būti, kad negalite daug svorio perkelti savo keliams ar rankoms. Mūsų patarimas: susiraskite minkštų pagalvių ir tinkamas pozas, naudokite pakankamai daug lubrikanto ir raskite būdų, kaip susidoroti su iššūkiais.


4. Išbandykite naujovių. Yra daugybė sekso prekių parduotuvių, kuriose rasite galybę sekso žaisliukų ir kitų reikmenų, kurie gali padėti susigrąžinti potraukį seksui. Na, o jei gėdijatės apsilankyti fizinėje parduotuvėje, visuomet galite pasinaudoti interneto paslaugomis. Sekso žaislai gali būti naudingi, jei seksas su partneriu tapo nuobodžiu, taip pat suteiks papildomo prieskonio ir masturbacijai.


5. Turėtumėte suplanuoti vizitą pas gydytoją, jei manote, kad jūsų ar partnerio seksualinė aistra sumažėjo dėl medicininių priežasčių. Kai kurie vaistai gali sumažinti libido, tačiau jūsų gydytojas turėtų padėti atrasti tinkamus vaistus, kurie nedarys įtakos seksualiniam gyvenimui. Jei manote, kad seksualiniam pasitenkinimu trukdo emocinės problemos, kreipkitės į psichologą.


6. Daugiau judėkite. Sportas didina patiriamą seksualinį malonumą. Fizinis aktyvumas su partneriu ne miegamajame teigiamai veikia sveikatą ir nuotaiką, taip pat ir jūsų bendrą seksualinį gyvenimą. Vienišoms moterims patariame išbandyti šokius, tokiu būdu patirsite prisilietimų malonumą ne seksualiniu būdu.


7. Įžvelkite grožį savyje. Neprivalote mylėti kiekvieno pokyčio, kuris atsiranda dėl senėjimo. Tačiau, neturėtumėte galvoti, kad seksualumas ir grožis yra tik jaunystės sinonimai.