Ko reikia geram seksui? Dažniausiai – labai paprasto dalyko: savo drovumą ir baimes palikti už miegamojo durų. Milijonams žmonių mintys apie tai, ar atrodo pakankamai seksualus, ar nepasirodys pernelyg ištvirkęs, ar pakankamai dailiai atrodys figūra tokioje pozoje, trukdo ne tik vienkartiniam meilės nuotykiui, bet ir visam seksualiniam gyvenimui. Tokios mintys neleidžia pasinerti į nuostabų seksualinį gyvenimą laisvai. Atrodo, kad esi tam nesukurtas, per drovus ar pnš.. Bet, pasak seksologų, iš tiesų gali būti geriau, taisyti padėtį niekada nevėlu.


Frigidiška ir impotentas


Viena didžiausių seksualinių baimių tiek vyrams, tiek moterims – apskritai negalėti pasitenkinti ir patenkinti partnerio ar partnerės. Moterys tokiu atveju sau konstatuoja frigidiškumą, vyrai – impotenciją. Pastariesiems tai – apskritai itin jautri tema. Dažnai bet kokie erekcijos sutrikimai, pernelyg greita ar lėtai priartėjanti ejakuliacija, nepakankamas spermos kiekis gali juos nuvaryti į depresiją. Dar labiau nei paties sutrikimo vyrai bijo kandžių pastabų ir pašaipų savo atžvilgiu, taigi užuot bandę ir eksperimentavę mieliau apskritai atsisako sekso – taip dar labiau gilindami problemą. Neatsilieka nuo jų ir „frigidiškos“ moterys, tik kiek kitaip: jos tiesiog imituoja aistrą, orgazmą, pačios pamiršdamos, kad seksas turėtų jaudinti ir užvesti abu partnerius.


Moterų baimes dar labiau sustiprina internete dažnai pateikiama klaidinanti informacija, kaip antai „arba tau lemta patirti orgazmą, arba ne“. Orgazmas neturi nieko bendro su lemtimi. Jei moters organizme nėra sutrikusi hormonų pusiausvyra ir jei ji nėra patyrusi psichologinės traumos (abiem šiais atvejais būtina specialistų pagalba), gebėjimas patirti orgazmą arba jo nebuvimas dažniausiai yra tiesiog nusiteikimo, savęs pažinimo, gebėjimo atsipalaiduoti ir savo seksualumo pripažinimo klausimas.


Pagrindiniai orgazmo faktoriai yra penki: fiziologinis susijaudinimas, taisyklingas kvėpavimas, makšties raumenų stangrumas, dėmesio koncentracija ir tinkamos glamonės. Viso to galima išmokti.


Jei su lytinio gyvenimo problemomis susiduria vyras, jis galėtų sau padėti išmokęs tam tikrų raumenų valdymo technikos, taip pat į pagalbą pasitelkęs specializuotas sekso priemones – pavyzdžiui, penio žiedą ar vakuuminę pompą. Ir vis dėlto prieš imantis savipagalbos rekomenduojama dar ir pasitikrinti sveikatą – išsitirti, ar lytinė disfunkcija nėra susijusi su kokiomis nors kitomis organizmo ligomis.


Nešvankios fantazijos


„Geros mergaitės nežiūri porno, jokiu būdu neužsiiminėja analiniu seksu ir apskritai gali apsieiti be orgazmo. Seksas yra moters pareiga“ - net jei šių tiesų mums ir nekartojo mama ar močiutė, panašu, kad jos ištisoms moterų kartoms yra įaugę į kraują. Ilgus šimtmečius moters seksualiniai troškimai ir poreikiai mūsų visuomenėje apskritai buvo tabu. Veikiausiai todėl net ir šiuolaikinei moteriai kartais būna itin sunku pasakyti vyrui, ko ji norėtų kitaip, ką jis turėtų daryti švelniau, ką – atvirkščiai, grubiau. Beje, šios įkyrios mintys gali kamuoti ir vyrus, dažniausiai – tame santykių etape, kai šeimoje gimsta kūdikis: mylimoji tampa nebe aistringa meiluže, o motina, taigi kaip čia dabar su ja išdarinėsi ką nors nešvankaus?


Nepriklausomai nuo to, ko iš tikrųjų geidžia jūsų laki vaizduotė – pėrimo, pančių ar vaidmenų žaidimų, tai – nieko gėdingo. Tiek moteris, tiek vyras gali pasiūlyti vienas kitam išbandyti naujų malonumų arba išsakyti savo baimę, nerimą, nepasitenkinimą – jei kuris nors jų seksualinio gyvenimo aspektas ima netenkinti.

Tiems, kam sunku įveikti komunikacijos barjerą, į pagalbą galima pasitelkti netiesioginius informavimo metodus:


Vizualinis. Kartu pasižiūrėkite teminį porno filmą, kuriame yra jūsų trokštamų elementų. Stebėkite, kaip į tai reaguoja partneris, o paskui aptarkite, ar norėtumėte tai išbandyti – tarsi idėja būtų užgimusi ne jūsų fantazijose, o tik pamatyta ekrane.


Lietimo. Tiesiog paimkite partnerio rankas, nukreipkite jas tinkama linkme, parodykite, kokie judesiai jums teikia daugiausia malonumo. Taip galima parodyti ne tik kur norite būti liečiamas(-a), bet ir kad norite būti surištas(-a), išpertas(-a), pamalonintas(-a) lūpomis ar ranka.


Netiesiogiai perpasakoti. Pateikite savo fantaziją kaip erotinio sapno motyvą: juk niekas nesmerkia už tai, ką sapnuojame. Kodėl gi nepapasakojus, kokie vaizdiniai šmėžavo jūsų galvoje šią naktį? Galbūt partneris(-ė) bus nieko prieš juos įgyvendinti?


Dėl skonio – nesiginčijama?


Dar vienas itin paplitęs kompleksas, neleidžiantis atsipalaiduoti lovoje – baimė, kad partneriui ar partnerei jūsų skonis ir kvapas bus nemalonus, ypač jei ketinate pamaloninti vienas kitą oraliniu ar analiniu seksu. Žmogaus kvapas priklauso ne tik nuo higienos, bet ir nuo to, ką valgote, hormoninės pusiausvyros, kitų aplinkybių ir ypatybių. Organizmo išskiriamo sekreto sudėtyje taip pat yra ir feromonų, kurie atsako už lytinį potraukį. Todėl jei nemalonų kvapą lemia ne higiena – tikėtina, jog jūs su partneriu tiesiog fiziologiškai vienas kitam netinkate. Visais kitais atvejais problemą galima išspręsti kiek labiau pasistengus.


Jei nemalonus kvapas – ne ligos pasekmė (ligos atveju būtina kreiptis į gydytoją!), užtektų tiesiog kruopščiau rūpintis savo higiena, prieš seksą nusiprausti po dušu ar bent jau pasinaudoti specialiomis intymiai zonai skirtomis servetėlėmis. Idealus sprendimas – nusiprausti duše kartu ir įtraukti tai į savo meilės žaidimų preliudiją. Nemalonaus kvapo, o veikiausiai – tik baimės dėl jo, išvengti padės ir aromatizuotas, oraliniam seksu tinkamas lubrikantas.


Pilvukas ir klubai


Žmonių, kurie visiškai nesidrovi savo kūno, nėra daug. Beveik kiekvienas žmogus yra įsitikinęs, kad jo kūnas – netobulas. Ir labai norėtų, kad partneris to netobulumo nepastebėtų: pūpsančio alaus pilvuko, mažos krūtinės, kreivų kojų... Tai – vienas populiariausių kompleksų, trukdančių atsiskleisti seksualumui. Užsiciklinus ties savo trūkumais, smegenys tiesiog nepajėgia susikoncentruoti į fizinius malonumus, galvoje nuolat pulsuoja mintys apie tai, kas jūsų kūne blogai. To rezultatas – neišvengiamai laukiantis nusivylimas savo seksualiniu gyvenimu.


Tokiu atveju labiausiai padėtų psichologinis ir fizinis darbas su savimi. Visų pirma – jei žinote, kad turite tam tikrą problemą, kurią galima ištaisyti (pavyzdžiui, viršsvorį) – veikite: pradėkite maitintis sveikai, daugiau judėkite, pasidomėkite svorio metimo metodika, sportuokite ir t.t.


Moterims ypač vertėtų prisiminti, kad vyrai sekso metu partnerės kūną vertina kaip visumą ir visai nesusikoncentruoja ties detalėmis. Taigi juos kur kas labiau domina ne tai, kaip partnerė atrodo, o tai, ką ji veikia. Jei pajėgsite pamiršti savo kompleksus ir mėgautis tuo, kas vyksta lovoje – būsite puiki meilužė, nepriklausomai nuo jūsų kilogramų, strazdanų ar šukuosenos.


Įveikti kamuojančias baimes ir kompleksus – nelengvas darbas. Dažnai tam prisireikia nemažai laiko ir pastangų. Ar tai reiškia, kad kol kas mėgavimąsi meile turėtumėte atidėti? Anaiptol! Tiesiog pasižadėkite padaryti viską, kad įveiktumėte realius ar įsivaizduojamus savo trūkumus. O kol kas galite griebtis mažų gudrybių: prigesinta šviesa, tinkamos pozos, dailūs apatiniai rūbai, sekso žaislai ir smalsumas bei noras eksperimentuoti – viskas, ko jums reikia, kad jūsų seksualinis gyvenimas pasikeistų jau nuo šiandien!