Kegelio pratimai moterims – tai pratimų kompleksas, sukurtas XX a. vidurio ginekologo Arnoldo Kegelio (1894-1981). Šie pratimai skirti pakelti vaginos raumenų tonusą, sustiprinti juos ir susiaurinti vaginos apimtis, o taip pat išmokti suteikti vyrui nepakartojamą malonumą suspaudžiant ir atleidžiant jo penį sekso metu. Kadangi kasdieniame gyvenime ši raumenų grupė nėra aktyvi, su laiku ji gali prarasti savo elastingumą ir susilpnėti, kas priveda prie įvairių lytinių negalavimų bei lytinio gyvenimo kokybės suprastėjimo.


Kam reikalingi Kegelio pratimai:


Moterims, planuojančioms pastoti. Juk tai geras būdas pasiruošti nėštumui bei užtikrinti saugų ir neskausmingą gimdymą ateityje;


Nėščiosioms. Tai moko atpalaiduoti raumenų grupę, kuri paprastai trukdo išstumti vaisių gimdymo metu, sukeldama papildomus rūpesčius;


Tiems, kas turi problemų su šlapimo nelaikymu bei profilaktikai;


Moterims po gimdymo. Pratimai padeda išsitempusiems audiniams atsistatyti;


Ilgalaikiam lytinės sveikatos palaikymui, lytinių uždegiminių procesų profilaktikai.


1 būdas atpažinti Kegelio raumenis


Tai padaryti nėra sunku. Įsivaizduokite, kad bandote sustabdyti šlapimą savyje. Kokius raumenis įtempsite? Pirmiausia turite išmokti sutraukti ir atpalaiduoti juos. Tą galite daryti be jokių papildomų treniruoklių ir visiškai slaptai. Įtempkite ir sutraukite tik vaginos raumenis, pilvuką ir šlaunis laikykite visiškai atpalaiduotoje būsenoje. Kai Jums pavyks, stenkitės išlaikyti sutrauktus vaginos raumenis kurį laiką – pavyzdžiui, suskaičiuokite iki 10 ir tada atpalaiduokite.


2 būdas atpažinti Kegelio raumenis


Jei pirmas būdas nepadėjo surasti ir atpažinti reikiamus raumenis, galite pabandyti sekantį: įveskite pirštą į vaginą ir pabandykite jį suspausti vaginos raumenimis. Užpakaliuką, šlaunis ir pilvą laikykite atpalaidavę. Suspausti aplink Jūsų pirštą raumenys ir yra tie, kurių mums reikia.


Kai tik išmoksite atskirti reikiamus raumenis, iškart pereikite prie pratimų.


Pratimas 1: Dubens dugno raumenų sutraukinėjimas


Žingsnis 1: 10 sekundžių bėgyje greitu tempu sutraukinėkite ir atleidinėkite raumenis, po to ilsėkitės 10 sekundžių. Ir taip 3 kartus.


Žingsnis 2: Sutraukite raumenis 5 sekundėms, tada atpalaiduokite. Tada 5 sekundes pailsėkite ir vėl pakartokite pratimą. Ir taip 9 kartus.


Žingsnis 3: Sutraukite raumenis, palaikykite 30 sekundžių ir atpalaiduokite. Po 30 sekundžių atsipalaidavimo vėl pakartokite pratimą. Ir taip 3 kartus. Po to pakartokite žingsnį nr. 1.


Pratimas 2


Žingsnis 1: Sutraukite vaginos raumenis ir palaikykite tokioje būsenoje 5 sekundžių, po to atpalaiduokite. Pakartokite 10 kartų.


Žingsnis 2: Greitai sutraukinėkite ir atleidinėkite raumenis 10 kartų. Pakartokite veiksmą 3 kartus. Tada sutraukite raumenis ir palaikykite juos kiek įmanoma ilgiau (daugiausia 120 sekundžių). 2 minutes pailsėkite ir pakartokite pratimą nuo pradžių.


Pratimas 3


Žingsnis 1: Sutraukite ir atleiskite raumenis 30 kartų. Po to pereikite prie žingsnio 2, Palaipsniui didindami sutraukinėjimų kiekį 1 žingsnyje iki 100 kartų.


Žingsnis 2: Sutraukite raumenis kiek įmanoma stipriau ir palaikykite 20 sekundžių sutraukę, po to atpalaiduokite 30 – čiai sekundžių. Pakartokite 5 kartus.


Pratimas 4


Sutraukinėkite ir atleidinėkite raumenis 2 minučių bėgyje, palaipsniui prailgindami laiką iki 20 minučių. Šį pratimą būtina atlikti mažiausiai 3 kartus per dieną.


Ir svarbiausia – jei norite pasiekti gerus rezultatus, nepamirškite, kad mankštintis reikia reguliariai ir kuo dažniau.


Variantas 2: Raumenų sutraukinėjimo ir kamuoliuko „išstūmimo“ pratimai:


Pratimas 1. Lėti suspaudimai:


Įtempkite raumenis taip, kaip Jūs tą darėte norėdama sustabdyti šlapimą. Tada lėtai skaičiuokite iki trijų. Atsipalaiduokite.


Pratimas 2. Raumenų sutraukimai.


Sutraukinėkite ir vėl atpalaiduokite vaginos raumenis kuo greitesniu tempu.


Pratimas 3. Kamuoliuko „išstūmimo“ pratimas:


Įsitempkite ir bandykite „išstumti“ kamuoliuką-treniruoklį iš vaginos (gimdymo principu).


Pradėkite treniruotes nuo 10 lėtų suspaudimų, 10 sutraukimų ir 10 išstūmimų 5 kartus per dieną. Po savaitės kiekvienai treniruočių grupei pridėkite po 5 pratimus ir taip kiekvieną savaitę, kol jų nebus 30. Jūs turėsite atlikti po 150 Kegelio pratimų kiekvieną dieną.


Progreso patikrinimui galite įvesti į vaginą vieną ar du lubrikuotus pirštus.


Pratimus geriausia atlikti su specialu treniruokliu. Dabar egzistuoja daugybė Kegelio treniruoklių analogų, kuriuos Jūs galite įsigyti specializuotose parduotuvėse. Labiausiai paplitę – tai vaginaliniai kamuoliukai.


Ilgą laiką vaginalinių kamuoliukų naudojimo paslaptys buvo saugomos imperatorių dvaruose, o jais naudotis buvo apmokomos tik valdovų meilužės. Daugelis moterų, kurios naudojosi šia technika, vyresniame amžiuje turėjo tokius pačius stangrius ir sveikus lytinius organus, kokius turėjo dar būdamos jaunos ir neištekėjusios.


Vaginos raumenų lavinimo metodika buvo naudojama su tikslu suteikti kuo daugiau malonumo imperatoriui sekso metu. Japonijoje šią paslaptį žinojo geišos, kurios dovanojo vyrams neapsakomą malonumą.  Jos, kaip niekas kitas, mokėdavo suteikti vyrams nepakartojamus pojūčius suspausdamos ir apglėbdamos penį dubens dugno raumenimis.


Šiandien sekso prekių industrija siūlo platų įvairių vaginalinių treniruoklių pasirinkimą. Jie gali būti naudojami tiek malonumui, tiek Kegelio raumenų mankštai. Pratimai su vaginos raumenų treniruokliais yra efektyvesni už paprastus Kegelio pratimus, kurių metu jokie kamuoliukai nėra naudojami. Be to, geros kokybės vaginaliniai kamuoliukai už gerą, nesikandžiojančią kainą yra prieinami kiekvienam.


Treniruokliai padeda moteriai geriau pažinti savo anatomiją bei pojūčius, grąžina vaginai elastingumą ir suteikia jautrumą, kas yra labai svarbu lytiniam moters gyvenimui. Rezultatas: moteris ne tik suteikia didesnį malonumą vyrui, bet ir pati pasiekia žymiai stipresnį orgazmą per trumpą laiką.